Quantcast
Browsing latest articles
Browse All 25 View Live

Dykking på Blue Lagoon

Da var det endelig klart for siste del av dykkerkurset for vår del! Denne gangen gikk turen til Blue Lagoon ved Padang bai. Vi møtte opp klokka 7 denne søndagen også, men selve kjøreturen dit tok bare...

Goa Gajah - Ubud

Ubud har jo selvfølgelig ikke bare kunst, ris og kaffe, men også noen flotte templer. Sist vi var i Ubud fikk vi bare tid til å ta Goa Gajah, også kjent som "elephant cave", så resten av templene får...

De siste 40 timene

Dette innlegget foregår fra mandag 08:00 - lørdag 23:00 australsk tid.  Det er ikke uten grunn at det har vært så stille på bloggfronten den siste uka. Vi har nemlig hatt full eksamens lesing hele uka,...

Perth sentrum

Det går nesten ikke ann å beskrive hvor herlig det var å våkne ferdig uthvilt i den desidert beste senga jeg noen gang har sovet i. Kunne ligget der for alltid. Men det går jo ikke ann når vi bare har...

Sorrento beach

Welcome to paradise!   Det må jeg si, jeg hadde aldri forventet at området rundt hotelleilighetene våre skulle være så fantastisk! Man merker fort at vi har flyttet inn i et rikmannsstrøk. Husene er...

Caversham Wildlife park

Dagen i går startet ganske brått, uten noen planer. Etterhvert som timene gikk fikk vi mer og mer panikk ettersom vi ikke hadde noen planer og ganske få dager her i Perth. Vi bestemte oss derfor å dra...

Rottnest Island - møte med verdens gladeste dyr

Var det en ting som stod høyt på lista over ting jeg måtte gjøre i Perth, så var det å dra til Rottnest Island. Etter et par søk på internett fant vi ut at ferja gikk jo rett nede i havna her, så vi...

Hop on hop off Perth

I Perth kan det være en smule vanskelig å komme seg rundt. Dette er fordi busstrekningene er veldig korte. Fra Rockingham måtte vi ta 2 buss og 1 tog for å komme oss til Sorrento. I gjengjeld går de...

Happy Nyepi!

Da var endelig det balinesiske nyttåret kommet, også kaldt Nyepi. Dette er noen dager som feires i Bali med dukker laget av bambuss-skjelett, dekket med papir som blir dekorert i de verste farger. De...

A night in Fremantle prison

Da var Australia turen ferdig for denne gang, og vi er tilbake i Bali for 5 nye uker. Kjenner allerede at vi savner Perth en del, men vi skal ikke klage. Her er alt mye billigere i forhold til i...

Clik here to view.

"Every great story seems to begin with a snake"

- Nikolas cage Historien om Adam og Eva hadde jo en slange med i bildet, men kan ikke si at denne historien blir like stor som deres akkurat. Vel, uansett; har dere noen gang sett "The beach" med...

Bali children foundation

Advarsel: Langt innlegg med maange bilder.  Denne helga var vi så heldige å få lov å bli med på tur med "Bali children foundation". Jeg, Aida, Kjetil og Sverrir ble valgt ut av Gostudy til å dra på...

Perth reiseguide

Vi fikk dessverre ikke et veldig langt opphold i Perth, siden vi bare hadde fri fra skolen i en uke. Vi fikk nå i det minste besøkt en del plasser, til tross for at jeg gjerne skulle ha sett enda litt...

One night in paradise

Hvis dette ikke er paradis, så vet ikke jeg! Gud for en flott plass. Vi var så heldige å få sponset en natt på Hotel Puri Dajuma cottages av Bali Children foundation. Så etter en velykket tur til...

Penguin Island

Etter som hele gjengen savner Australia, tenkte jeg at jeg kunne mimre litt tilbake og legge ut noen bilder jeg tilfeldigvis kom over i dag. Jeg hadde jo helt glemt at jeg hadde tatt disse bildene, og...

Traditional marked Pekutatan

Da vi var på helgetur i Pekutatan, litt lengre nord for Seminyak, bestemte vi oss for å ta en liten tur rundt i landsbyen for å oppleve lokalbefolkningen enda litt mer. Vi tok derfor turen til et...

Dykking på shark point

Det var bare tilfeldigheter som gjorde at jeg og Tormod valgte å dra å dykke på søndag som var. Vi hadde begge satt oss ned på en resturang på lørdagen og begynte å småprate litt om morgendagen. Vi...

Nusa Lembongan

Hva er vel ikke bedre enn å øyhoppe litt mens du først er i Indonesia? Det er jo tross alt noe av det Indoesia er kjent for, nemlig de 17 500 øyene som danner dette flotte landet. Vi hadde i grunn...

6 attraksjoner i Ubud, Bali

Dersom du reiser til Bali så må du forsikre deg om at du besøker Ubud, om du ikke velger å bo her. Ubud er langt roligere, mindre traffikkert og med betydelig mindre turister. Her får du virkelig...

Hong Kong Central

Da var de fantastiske månedene snart over for denne gang. Vi har forlatt Bali og forflyttet oss videre til Hong Kong for et 5 dagers opphold. Allerede i morgen forlater vi også Hong Kong og setter...

Severdigheter i Macau

Etter hele 3 måneder på tur var den siste dagen kommet, da vi skulle pakke sammen sakene våre og reise hjem igjen til Norge. Men før dette tok vi en tur til Macau, som er en dobbeltøy bare 65 km fra...

Bali reiseguide

Etter å ha tilbringt hele 3 måneder i Bali har jeg til slutt lært litt om øya og hva som er verdt å få med seg. Bali har fantastiske strender, nydelig natur og en religiøs kultur. Øya er kanskje liten,...

The Victoria Peak

Vel, ting går fort i glemmeboka når man er på reise. Godt at jeg en gang i blant pleier å rydde opp i bloggen, for i dag fant jeg nemlig ut at jeg helt hadde glemt å publisere dette innlegget! Flotte...

En liten guide til Hong Kong

Det var et kort opphold i Hong Kong, men vi fikk likevel opplevd noe de 5 dagene vi hadde der. Hong Kong forbløffet oss på mange måter. For det første var det noe billigere enn vi hadde trodd, spesielt...

Steder å besøke i Rhodos

Tida flyr, og det er snart 1 helt år siden jeg var i Sør Afrika for å jobbe med løver! 3 uker etter hjemkomsten var jeg på farta igjen og reiste til Rhodos for å være med faren min og søstera mi, som...